maandag 2 mei 2011

Voetbal: een teamsport??!!


Daar stonden we dan op de Dag van de Arbeid, werkloos toe te kijken, vol verwachting de ingang van Op den Toren aanschouwend:
Een inderhaast-uit-Eindhoven-teruggekeerde, nog half-zatte student, een Delfts-Friese vader van drie kinderen, een in-afwachting-van-sponsormiddag-zijnd bestuurslid, een jarige 54-er met onzekere achillespeesklachten en de niet-keepende helft van een tweeling. Voeg daarbij de staf en een vijftal bereidwillige 4e-elftalspelers, eager om te voetballen en het moge duidelijk zijn dat er ernstige twijfel ontstond over de kop boven dit wedstrijdverslag. Of moet ik zeggen deze verslagen wedstrijd, want dat is toch wel het gevoel dat overheerst.
Voor het eerst in mijn leiderschap maakte ik het mee dat we de wedstrijd gisteren met zijn tweeën afkonden.
Hoe het kwam? Maar liefst 16 (!!) afmeldingen vanwege:
liesklachten, hielklachten, voetklachten (2), hamstringklachten, knieklachten, kuitklachten, een niet-affe kamer, een weekendje weg (2), een vliegende zus (2), terreinwerkzaamheden, werk, onbekend (2) en misschien vergeet ik nog iets. Stuk voor stuk goede redenen, maar wel bijzonder lullig als het allemaal tegelijkertijd komt en als er bovendien bekend is dat je samen aan een activiteit start die je van september tot en met mei op zondagmorgen claimt..

Ik hoop het niet meer mee te maken en wil jullie toch vragen nog effe vol te houden. Meld je alleen af, als het echt niet anders kan en geef dat dan a.u.b tijdig aan, zoals afgesproken voor donderdagavond, zodat er op tijd dingen te regelen vallen en er niet tot en met zondagmorgen geteld en gestressed hoeft te worden of we een elftal op de been krijgen.

We zullen het toch met zijn 28-en moeten doen...

2 opmerkingen:

Ron Dijkstra zei

Zelfs van een debacle als afgelopen zondag weet de Lijdert het toch weer mooi te verwoorden. Chappeau, Chappeau!

Anoniem zei

Ik heb het al via teamlink gedaan, voor de zekerheid ook via deze manier, 8 en 15 mei ben ik vanwege vakantie niet aanwezig. Hoop oprecht dat jullie nog een team op de been kunnen krijgen.
gr thei