zondag 3 oktober 2010

6-1 verloren.

- 6-1 - 
Wat zegt zo'n stand nu eigenlijk. Naast het gebruikelijke: "Ver höbbe op de kløte gehöbt!" (of hoe geer dat ok zagk) en natuurlijk puntloos het weekend uit.
Aan de hoeveelheid van de manschappen zal het niet gelegen hebben. Kijk eens naar de wisselspelers. 4? 5? 6? Het mot niet gekker worden!

- de Wedstrijd -
Het seizoen is er nu al eentje om niet snel te vergeten. In 3 van de vier (of wellicht alle vier) is de tegenstander in staat om ons om preciés 77 seconden na de aftrap te trakteren op een achterstand. Bestaat toeval dan toch?! Ik lees het graag in de commentaere.
Meerssen combineerde sterk in de één-tweetjes die, ook al zie je ze aankomen, moeilijk te pareren zijn. Een tweede goal kon niet lang uitblijven, ook al stond Frenske magistraal te keepen. Sterker nog, zelfs de tegenstander had dermate respect en stonden geregeld met de handen op elkaar om de waardering naar Frans uit te spreken. We boffen maar!
Na een kwartiertje had de verdediging van Born de één-tweetjes wel gezien, en kwamen ze er niet meer zo gemakkelijk doorheen. John, Rob en Stefan stonden goed hun mannetje in de centrale verdediging. 

- Ku(ns)tgras - 
Dat we trouwens niet vaak op kunstgras spelen is wel te merken. Rugkwaaltjes worden afgewisseld met een handvol schoenen die tijdens het verloop van de wedstrijd aan flarden gaan.

Die krijgt het druk!
-Tweede Helft -
Door naar de tweede helft. Mark en Foppe namen de honeurs waar in de verdediging. Maar door een tweetal, nagenoeg identieke situaties, kwam de tegenstander té gemakkelijk voor een lege goal. Noem het misverstanden, noem het blunders, het feit was dat we nu tegen een 4 - 0 tegenstand aan stonden te kijken. En dát is nu wel tegen de verhouding in. Ruud Haagmans (hoe gaat het met de ribben!) scoorde nog wel een tegentreffer. Dat daarna de heren Stefan en Rosé een mooie (bijna) uitgespeelde kans versjteren voorkwam dat we nog enigszins de aansluiting konden krijgen.

- Moeten we ons schamen voor zo'n uitslag?-
Ja en Nee. Het zal sommigen niet ontgaan zijn dat dit Meerssen uit een groot aantal 2e klasse spelers is samengesteld. Dus mogen we met opgeheven hoofd het veld verlaten. Het blijft wel jammer dat we niet meer tot scoren toe kwamen. Wellicht nog eens iets om over te discussiëren. Wellicht nog eens wat vaker trainen op afwerken op de goal; iets wat we afgelopen donderdag ook al deden. Balletje voor en koppen-schieten op de goal. Doen we dat met regelmaat, dan komen die goals vanzelf. 

Geniet van de mooie zomerse zondag namiddag. Ik ga dat doen in de tuin. Tot donderdag!

(ohja, het was uiteindelijk 6-1 (en geen 8-1, of 8-2) maar dat interesseert me niet zo.)

12 opmerkingen:

Ron Dijkstra zei

http://www.adidas.com/nl/shared/help/help.asp?countryid=32&strBrand=performance&categoryid=1820 Hier nog een mogelijkheid tot klachten bij de firma Adidas. Als je het bonnetje nog hebt, HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAaaaa..

Delonghi zei

Mooi snel verslag :)
Weliswaar jammer dat we met zulke aantallen verloren hebben. Na de 3-0 waarbij ik wel een heerlijke fout maakte, ging het allemaal wel erg rap.

Ron Dijkstra zei

Ja ik wilde dit wel eens op papier zetten. Als er trouwens andere luitjes zijn die ook eens een bericht op de site willen plaatsen, stuur dan een mailtje naar 3ebor @home.nl Dan maak ik een wachtwoord voor je aan.
Trouwens, om even op je commentaar terug te komen, Delonghi, daar (in Meerssen red.) hebben we het niet laten liggen. Het was een veel hoger geklasseerd team. Ze worden kampioen dit jaar, geen twijfel mogelijk.

Ron Dijkstra zei

Ik heb, bij wijze van, mijn nieuwe schoenen al besteljjj

https://files.me.com/wablief/wi2143

Stefanovic zei

Hey Foppe,
Bedankt, je hebt me gespaard! (scheelt zo 3 maanden therapie;))

Ron Dijkstra zei

gespaard, Stefanovic? Is dat Limburgse humor? Ich snap em neit!

Stefanovic zei

Haha met je verslag, ik denk: mijn blunder komt er driedubbel en dwars in terug maar het valt mee gelukkig...

D'n Lijdert zei

Foppe, klasse, dat is nog eens een lekkere zondagmiddag|: ik denk ik maak nog een wedstrijdverslagje.. is het al gebeurd!

Heb ik me maar gestort op de was en op het regelen van een keeper voor volgende week. Rien van Wiggen helpt ons uit volgende week zodat we van een heerlijl BOV weekend kunen genieten; nu nog drie punten, maar dat moet kunnen tegen GVCG!

Ron Dijkstra zei

ja Stefan, ik wilde je een beetje sparen; stel je voor dat Yolanthe dat allemaal leest...!

Rosé zei

haha yolanthe! die houde we stil met een rosé;) Leuk verslag

Ron Dijkstra zei

Had je de 'on mouse over' op jullie namen al geprobeerd, Stefan en Rose?

Anoniem zei

Ha die Foppe,
Wat een complimenten voor de keeper. Ik dacht dat ik die reddingen in de tweede helft ruimschoots "vereffend" had..... ( misschien zelfs al genoeg blunders voor de komende wedstrijden....
De routine kwam ruim tekort ( en dat met die leeftijd...)
Dan nog even iets over die voetbalschoenen. Die hoeven toch niet allebei in de container.....
efdeetep