maandag 28 september 2009

Koploper kraakt maar blijft overeind

In een heerlijk najaarszonnetje vertrokken we met 8 (van de 28!!) man naar Einighausen voor een clash met de koploper uit onze afdeling; twee vroege vogels waren reeds aanwezig en een slaapkop volgde na ruim 30 minuten waardoor we precies met 11 waren.
SVE startte furieus en dat leidde al na 10 minuten tot de 1-0 achterstand. Nauwelijks 5 minuten later werd het zelfs 2-0 (twee meter buitenspel!!) en na een kwartier leek het game over. Niets was minder waar: vanaf dat moment gaf de achterhoede nauwelijks nog een kans weg en kregen we door het vele wisselen van de thuisclub zelfs grip op de wedstrijd, zagen ook de Orbisse Boys Rob en Michel langs de lijn. Een bekeken steekpass van de 5 minuten in het veld staande Wiel zette Ruud vrij voor de keeper en het was in de 38e minuut 2-1. Uitspelen tot de rust was het motto en dat lukte ook bijna: in de 48e minuut werd het 3-1 gevolgd door het rustsignaal. Dat was een domper maar nog gaven we niet op. Born speelde goed en kreeg enkele (nou vooruit Foppe:) 75%-kansen, die er helaas niet ingingen en dan doet zich het oude cliche weer voor: als wij ze niet maken valt de goal aan de overkant: 4-1.
Born zette nog een keer aan, maar verder dan een tweede doelpunt van Ruud en nog een handvol kansen kwamen we niet. Dat SVE er nog 5-2 van maakte was slechts voor de statistieken en zeer geflatteerd. We hadden meer verdiend, door ons goede spel en tomeloze inzet!! Volgende keer beter..

Over volgende keer gesproken: komende week spelen we tegen Armada, thuis om half 11. Aangezien ik reeds een aantal afmeldingen heb roep ik iedereen , nog nadrukkelijker dan anders op om zich aan en/of af te melden voor donderdag, zodat duidelijk is hoe veel mensen we zondag hebben. Ik wil wel zeggen dat ik me (net als de aanwezige spelers!) gruwelijk erger aan de laksigheid van de mensen die te lamlendig zijn om even door te geven of ze er wel of niet zijn. Voor de duidelijkheid : voetbal is een teamsport en dat brengt met zich mee dat het wel zo fatsoenlijk is om je ook als teamgenoot op te stellen! Een telefoontje of simpel berichtje op de website is voldoende en een kleine moeite. Ik wil nogmaals aangeven dat niet afmelden een wedstrijd schorsing tot gevolg heeft! Maar aangezien ik geen kleuterjuffrouw ben, doe ik een beroep op je eigen verantwoordelijkheid en hoop ik dat we het seizoen op een plezierige manier kunnen voortzetten!!

zo dat moest ik effe kwijt...

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Paul voor alle duidelijkheid a.s. zondag ben ik er niet mam is dan 75. In nieuwstadt reeds aan je doorgegeven nu nog een keertje voor de zekerheid.
gr thei

D'n Lijdert zei

Mijn mam is 88, dus ik ben er ook niet..

D'n Lijdert zei

En de rest..?????

Ron Dijkstra zei

Ik ga op vakantie, tot over drie weken! (Donderdag nog wel effe trainen... dat dan weer wel)

Anoniem zei

Jongens,
Na mijn knieblessure wil ik het zondag a.s. wel weer eens proberen, zeker als er personele problemen zijn. Knie voelt nog wel instabiel, maar met wat zelfvertrouwen en de nodige voorzichtigheid zou het moeten lukken.
Tot zondag,
Martin B.

Anoniem zei

mijn mam is 80, maar ik ben er wel

Johan

Anoniem zei

mijn mam is 83 dus kom ik zeker!!

Dek

Anoniem zei

die van mig 90, mer ich gaon donderdig weer probere

ef dee te pee

Anoniem zei

niemand een jongere zus, van een jaartje of zestig

Anoniem zei

Het waren 75 fantastische minuten........., maar tegen Armada knalde een bal van dichtbij op de borstkast ( nu de linker helft ...) Dat wordt na een (zeer) kort verblijf waarschijnlijk weer een nieuwe verplichte vakantieperiode. Veel gehoorde kreet de laatste tijd : "doe mos auch nog mer get voetballe" ...
Ik voeg me maar weer bij Rob ( en Berrie ??? ) efdeetepee