zondag 25 maart 2012

Stomme zomertijd...

Waren we vorige week al een beetje van slag door de aanvangstijd die een uur eerder lag dan normaal. Vandaag leverden we weer slaap in, vanwege de verschoven tijd door de zomertijd. Meester Steef snapte er al helemaal niets van en bleek spoorloos..
Al snel ondekten we dat we vandaag wel erg wakker moesten zijn wilden we ons de sterke Nieuwstadtse ploeg van het lijf af houden. Invaller keeper Don en  de op rose schoenen voetballende Slegter (MotM) kregen het al direct voor de kiezen. Dat leidde al na 7 minuten tot de eerste tegentreffer. Omdat zowel Rob als John op jats waren viel er een enorm gat in het centrum, waarvan dankbaar geprofiteerd werd door de rood-witten: 0-1. Na een kwartier pas onze eerste kans, uit een vrije trap en daaropvolgende corner, maar voor het overige was er niet veel te halen en slaagden we er niet in om onder de druk uit te komen.
Na 25 minuten werden we achterin weggetikt en dat betekende dat Don opnieuw kansloos was: 0-2.

Na rust en enkele omzettingen kwamen we wat meer in de wedstrijd. We zetten de gasten die duidelijk minder scherp waren vast op eigen helft, maar de kleine kansjes werden niet benut. Na een kwartier een razendsnelle counter en een verrassende punter in de korte hoek, waar Don zich op verkeek.:0-3. Het bleek de ganadeklap. Hoewel we goed bleven spelen konden we geen vuist maken. Dat de 4e goal ook nog viel na een slippertje van onze keeper is slechts van belang voor de statistieken, net als de afgekeurde goal van Epi. Kortom een wedstrijd die al net als de aanvangstijd slaapverwekkend was.

Volgende week bereiden we ons al feestend bij Epi voor op de koploper. We verzamelen respectievelijk zaterdag om 20.30 bij de Sjoester en zondag om kwart over 10 op het voetbalveld.

5 opmerkingen:

Stefan zei

Beste Lijdert en teamgenoten,
Mijn excuses dat ik er niet bij was vandaag! Ik overnachtte in Heerlen en heb mij vanmorgen grandioos verslapen. Ik heb nog geprobeerd om te bellen, maar ik kreeg niemand aan de lijn.
Dus bij deze mijn excuses voor mijn onverwachte afwezigheid!

D'n Lijdert zei

Daar gaan je punten van vorige week...

Stefan zei

Logisch... Waren die overigens al niet verdwenen door de gele kaart?

D'n Lijdert zei

Tja, daar gaat je klassement van voor de winter..

Ron Dijkstra zei

Stefan moet zich straks nog inkopen voor het MVP klassement....